ني ني خوشگل من مهستی

اولین اقدام در مواجهه با تشنج کودکان

1392/10/29 20:31
نویسنده : مامان مهستی
46 بازدید
اشتراک گذاری

اولین اقدام در مواجهه با تشنج کودکان

اولین اقدام در مواجهه با تشنج کودکان
اولین اقدام در پیشگیری از تشنج، درمان تب بالاست.

یک متخصص بیماری‌های کودکان و نوزادان گفت: خواباندن کودک به پهلوی چپ اولین اقدام در مواجهه با تشنج است. باید کودک را از سقوط، اصابت با اشیاء نوک تیز و غیره محافظت کرد.

ساسان ساکت اظهارداشت: اولین تجربه مادران در تشنج کودکان از 6 ماهگی تا 6 سالگی است که با تب بسیار بالا بروز پیدا می‌کند. متخصص بیماری‌های کودکان و نوزادان گفت: علاوه بر ژنتیک، علل محیطی مانند تب بالا و ضربه به سر در ایجاد تشنج نقش دارند. استادیار دانشکده علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: علت‌های متابولیسم مانند قند خون بسیار پایین در کودکان به تشنج می‌انجامد، همچنین اختلال در سدیم، کلسیم و منیزیم نیز باعث تشنج می‌شود.

متخصص بیماری‌های کودکان و نوزادان اولین اقدام در مواجهه با تشنج کودکان را قرار دادن کودک در وضعیت خوابیده عنوان کرد و افزود: ابتدا باید سعی کرد تا راه هوایی کودک را باز نگه داشت و اگر در دهان کودک چیزی وجود دارد آن را با انگشت، درآورد. ساکت ادامه داد: باید کودک ترجیحاً به پهلوی چپ خوابانده شود تا از استفراغ جلوگیری شود.

متخصص بیماری‌های کودکان و نوزادان تصریح کرد: باید اطراف کودک را خالی کرد تا اکسیژن کافی به وی برسد و اگر در معرض خطر سقوط یا اصابت اشیاء نوک تیز و غیره است، کودک را محافظت کرد. استادیار دانشکده علوم پزشکی لرستان گفت: اولین اقدام در پیشگیری از تشنج، درمان تب بالاست و اقدام بعدی استفاده از داروهای ضد تشنج در هنگام تشنج است که البته باید با تجویز پزشک باشد.

متخصص بیماری‌های کودکان و نوزادان ادامه داد: اگر تشنج زیاد طول بکشد به کبودشدن لب‌ها، صورت و کاهش سطح هوشیاری می‌انجامد.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)